Restauratie Mini Cooper
Nadat ik in Maart 2010 een aanrijding heb gehad wilde ik mijn mini gaan opknappen.
Ik ben begonnen om hem helemaal te strippen,
maar toen kwamen we toch hier en daar wat plekjes tegen.
Na veel wikke en wegen heb ik me in Juli 2011 toch maar een nieuwe body gekocht
die in een betere staat was dan mijn eigen Cooper.
Bij het begin beginnen, ff poetsen.
Om mijn droom te realiseren zijn we hem geheel kaal aan het maken.
Maar ook geheel. Denk hierbij aan het compleet schuren.
Na weken van schuren met z'n tweeë is hij dan geheel kaal.
Zie hieronder enkele foto's van het vele schuurwerk.
Nadat hij helemaal geschuurd is ben ik hem op de slecht bereikbare plaatsen gaan zandstralen
zodat hij geheel roestvrij werd.
Nadat wij hem geheel geschuurd en gestraald hadden zijn we hem in de epoxy-primer gaan zetten
zodat hij niet meer kon gaan roesten en zodat hij een goede beschermlaag krijgt.
Na weken werken aan de auto staat hij nu geheel in de epoxi,
en kan ik nu beginnen om hem te gaan kitten zodat hij ook in de toekomst waterdicht is.
Nu strak trekken zodat hij klaar is voor de spuiterij.
Klaar met het plamuren.
In de spuitplamuur.
De eerste spuitplamuur laag reeds geschuurd.
Dit zal de kleur worden ( Mocca Antraciet Pearl ).
Afgewerkt met veel rvs tinten.
Nu de grondverf nog en dan weer lekker schuren.....
Bijna klaar voor de spuiterij
De overspuitbare textiel zit er op, nu nog de A-paneeltjes opnieuw in de grondverf
en dan is ie klaar voor de spuiterij.
Eindelijk beginnen met opbouwen........het interieur.
De subframes opbouwen.......
Compleet nieuw achtersub, Hu-Lows, trommels en leiding werk.
Motorblok mooi in orde maken ......
Opnieuw een kleurtje gegeven en alles weer netjes opgepoetst.
Nog ff uitlijnen en dan ......
Kunnen we de weg op !